Pracuję jako projektant stron internetowych (grafik i wykonawca) i od zawsze miałam wątpliwości co do używania czcionek do tworzenia logotypów. Jak rozpoznać czcionki, które można wykorzystać do tworzenia logotypów bez łamania praw autorskich? Dotychczas wykorzystywałam głównie ogólnodostępne, systemowe wręcz czcionki typu Verdana, Arial, Times New Roman itd., jednak sami przyznacie, że ciekawa czcionka może nadać logotypowi zupełnie nowy charakter.
Czy ktoś zna odpowiedź na moje pytanie? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Strona 1 z 1
Prawo a czcionki Jakie czcionki do tworzenia logotypów?
Napisano 27 czerwiec 2010 - 13:50
Przede wszystkim, mając jakikolwiek font, należy poszukać informacji o nim, na jakiej licencji został udostępniony i gdzie można go używać. Wiele fontów, mimo, że są darmowe, to jednak zabronione jest ich używanie do komercyjnych projektów (takich, z których ma się zysk). Na niektórych stronach z darmowymi fontami, są informacje na temat czcionki, rodzaj licencji itd. Np. dafont.com dołącza do fontów plik readme.txt w licencją lub przypiskiem autora.
Najprościej jest po prostu sprawdzić po przez google, wpisując nazwę fonta w wyszukiwarkę. Jeśli font jest płatny, to w wynikach będę odnośniki do serwisów, gdzie będzie można takowy font kupić, jeśli natomiast jest darmowy, to w wynikach zwykle pojawią się serwisy udostępniające za darmo takowy font.
No i proszę również pamiętać, że my chętnie służymy pomocą, zawsze można spytać o dany font
Pozdrawiam
Najprościej jest po prostu sprawdzić po przez google, wpisując nazwę fonta w wyszukiwarkę. Jeśli font jest płatny, to w wynikach będę odnośniki do serwisów, gdzie będzie można takowy font kupić, jeśli natomiast jest darmowy, to w wynikach zwykle pojawią się serwisy udostępniające za darmo takowy font.
No i proszę również pamiętać, że my chętnie służymy pomocą, zawsze można spytać o dany font
Pozdrawiam
W sprawach fontów NIE pomagam przez GG/PW/e-mail/Jabber!
Masz jakiś problem to napisz na forum!